Feb 24, 2011

Ini bukan entri rasis. Musykil. betul ke?

tadi waktu dalam kelas lecturer aku pakai baju kurung batik biru. Semua tepuk tangan macam pes time tengok chinese pakai batik. Lepas tu sembang pasal raya. Dan bersembang pasal perayaan cina, dia cakap raya cina semuanya tentang makanan. Tapi melayu kalau raya benda yang paling utama adalah dekorasi. Aku ada terasa sikit. Sebab aku sebagai seorang melayu yang tak kira lah raya apa sekalipun, yang paling penting bagi aku tetap makanan.

satu lagi dia cakap, kereta orang melayu biasanya lebih kemas daripada orang cina. Ini aku musykil sebab biasanya melayu pakai proton mudah remuk dan orang cina pakai kereta honda mudah nak jeles. Bahagian dalam tak kemas memang macam tak ambil port sangat.

So nanti aku nak selongkar kereta ketua kelas aku, lepas tu giliran kereta lecturer aku pulak. Tengoklah esok macam mana.

No comments: