May 12, 2012

Nostalgia dukung mendukung.

Tadi waktu dekat Langkawi, aku dukung nenek yang sakit kaki turun daripada van. Nenek sakit kaki, entah aku pun tak berapa faham sakit apa sebenarnya, yang aku tahu nanti kena bedah dan masuk besi. Sebelah dah memang ada besi, sebelah lagi pula bakal ada besi. Sekarang ke mana mana pun bertongkat. 

Waktu dukung nenek turun van tadi, atuk bergurau; hari ini nenek manja. Aku cuma tersenyum, tiba tiba terpacul daripada mulut, biarlah nak manja dukung nenek hari ini. Dulu kecil kecil, nenek yang dukung manjakan Along.

Suasana jadi sunyi sepi, Langkawi seolah olah tidak berpenghuni. Semua terdiam memikirkan kata kata ringkas aku yang mendalam tadi. Aku pun ikut kaget, aku rasa mungkin ini kesan sampingan hidu asap curut kedai bebas cukai tadi agaknya.
Selalunya mana ada scene deep deep macam ni dalam celah celah keluarga kami, semuanya penuh gelak ketawa.

4 comments:

~* chirpy_chummy *~ said...

:)

harap nenek ko cepat pulih.amin.

Yodd™ said...

Sebak Ai.

BonekadalamChermin said...

comel orang yang dukung nenek.

:)

zombie said...

Hehe.

Thanks uols.