Jul 6, 2012

Hidup kadang kadang kena spontan

"Kalau aku berhenti, kau tak turun masuk dalam bonet, aku sepak kau"

Syaee dah bengang dengar permintaan aku nak masuk dalam bonet kereta. Entah kenapa bila masuk dalam kereta tadi aku terbayang perasaan orang yang kena culik letak dalam bonet kereta. Dan tiba tiba aku rasa aku mesti masuk dan rasai pengalaman tu sendiri. Dan bila Syaee dah bentak macam tu aku tahu aku kena buat.

Kereta berhenti, aku pandang kanan dan kiri pastikan tak ada yang tengok dan melompat masuk bonet. Dan apa yang pelik bukannya aku masuk dalam bonet, tapi aku boleh muat dalam bonet kereta Wira! Fucking amazing!

Pap!

Suram. Ada cahaya sikit daripada arah belakang tapi aku tak nampak puncanya. Dapat rasa kereta mula bergerak dan kadang kadang langgar bonggol. Tiba tiba dengar Syaee cakap nak pergi 7E. Aku dah mula panas. Panas badan dan panas hati. Perhatian pencipta kereta, lepas ni design kena pastikan pengudaraan dan aircond sampai ke bonet belakang.

Bonet dibuka dan udara menerjah masuk. Rasa macam baru dilahirkan semula - daripada punggung kereta. Syaee tanya kau perasaan kau? Fikir apa dalam tu?

"Gelap, panas dan siksa kubur"

Masing masing ketawa dan terdiam macam baru dapat epifani. Baru sorang sorang dalam bonet kereta 5 minit dah sesak nafas, berpeluh peluh dan klaustrofobia.

Apa pun hidup kadang kadang kena spontan. Spontan macam tahun lepas, dengan Syaee pandu kereta masuk celah celah kawasan tengah bangunan kondo Kristal lepas hantar Alynn,

depan pintu lif.

1 comment:

~* chirpy_chummy *~ said...

owh, ini rupanya kisah bonet tu. aku xmo buat camtu, kang mati anak orang. tsk tsk tsk.. aku sayang gak la sikit sikit budak kepala besar ni.