Mar 12, 2011

Berat mata memandang, ringan lagi kaki menendang.

Lecturer aku merajuk semalam. Comel betul. Maksud aku perbuatan beliau yang merajuk itu yang comel. Sebabnya waktu nak habis kelas, ada beberapa orang pelajar perempuan dah angkat beg dan menuju ke pintu nak keluar. Dia masih belum habis bagi pesanan pesanan terakhir tetapi dah ada orang nak keluar kelas dan akhirnya dia pun merajuk.

tapi yang menarik perhatian aku, ada beberapa pelajar perempuan yang marah pelajar pelajar yang nak keluar cepat tadi. Seolah olah perbuatan salah tadi telah menconteng arang ke seluruh muka budak budak kelas yang lain. Come on lah. Masing masing dah besar kot. Salah tu memang lah budak budak tu salah, tapi benda tu normal lah sayang.

Macam Syamil cakap " Biasalah tu, shit happens~". Aku tak berapa pasti maksudnya. Tapi kalau dalam bahasa melayu mungkin bermaksud "biasalah, semua orang buat salah" atau "biasalah tu, semua orang berak".

Benda kecil nak dibesar besarkan, dan lepas tu ada yang menangis keluar kelas, dan lepas tu lagi sekali beberapa orang sahabat baik yang penyayang akan turut sama berlari keluar memujuk sahabat mereka yang menangis tadi. Dan yang berada di dalam kelas akan berbisik.

its so drama melayu.

No comments: