Apr 11, 2011

Sepetang bersama satu tin Coke dan segelas limau ais.

Aku duduk teguk racun dan dia minum air flora. Tak penting siapa dia atau jantina apakah yang dia punyai. Yang tegak aku dan yang condong dia.

"Kau tahu tak stress? stress yang kalau kau boleh jual dengan timbang kilo boleh buat kau jadi jutawan dan bikin filem pecah panggung."

"Bro, semua orang stress. Dan aku percaya yang makcik yang hantar air tadi pun stress bila kau minta Coke dengan ais berbentuk empat segi."

"Aku pula percaya yang pengurusan stress itu satu skill yang perlu ada untuk seorang tukang ambik/hantar order macam makcik tadi."

"Habis kau? jadah apa pelajar universiti tak tahu urus stress. Itu satu kebodohan dan aku tahu kau faham apa yang aku maksudkan."

"Kau cakap senang. Kau punyai stress berbeza. Aku tak tahu macam mana atau bila aku punya pemikiran akan mencapai target harapan perempuan tua itu. Tertiary education guys!"

"Oh pensyarah kau tu? Obses dengan pensyarah? wah, pengganti baru untuk nescafe."

"Nescafe aku gantikan dengan Horlick. Harga sama, rasa pun serupa. Lagipun beda dengan Nescafe, Horlick buat kau tidur nyenyak malam malam tahu. Dan pensyarah itu pula aku tidak obses, cuma aku seorang pelajar tipikal yang ingin dipuji pensyarah atau tutor. Bunyi macam psiko tapi percayalah aku normal, lebih normal daripada makcik tadi."

"Pakai legging dengan baju kurung itu sememangnya normal untuk makcik tukang ambik/order di kawasan urban macam ni. Kau boleh buat punya. Kau kan bukan lelaki biasa. *saat ini dia mengeluarkan sebatang rokok Winston Light. Rokok dinyalakan."

"Kau tak faham. Pemikiran aku jagung hijau manakala pemikiran pensyarah itu pula pop corn. Dua entiti sama dengan tahap masak dan ranum berbeza macam mana aku boleh capai itu sekarang?"

"Kau terlalu fikirkan target pensyarah. Target diri kau?"

"K."

*Winston Light dia tinggal separuh dan dia campakkan ke gelas air. Makcik tukang ambik/hantar order jeling daripada kaunter.

No comments: